onsdag 16 mars 2011

Linköpingsscrap 2011

Linköpingsscraps träff den 5-6 mars lyckades jag göra ett antal LO och kort, både till tävlingarna som hölls under träffen och några "egna".



Till söndagens tävling skulle man bli insprirerad av en låttext, "Just nu" av Thomas Ledin. Allra Käraste Syster tog med sig foton från vår tågluff och jag valde tre foton från Luxemburg, en stad som vi gick tvärs igenom två gånger samma dag (med 15 kg packning på ryggen) i jakt på boende.

Pappret är från Basic Greys "Wander"-serie.

(...men jag tappade koncentrationen när det var dags att skriva titeln, och bytte låt...helt och hållet! Ja,ja..jag insprirerades i alla fall av Ledin =)

Nästa är lördagens skiss-tävling; med mitt favorit-foto från förra årets semester i sjöstugan vid Skagern. Det var en så underbart skön vecka med massor av sol och bad, lugn och ro... bara vara!


Kit-tävlingen på lördagen, med papper och dekorationer från goodie-bag'en: en LO om min möhippa där vi provade på trav, både med små shettis'ar och med "RIKTIGA" hästar.


Sista LO för idag var en lift-tävling (en "inredningsbild" i vitt med en kurvig möbel) som tolkades mha ytterligare en favorit-bild från sommaren 2010; tre små kusiner som vandrade hand i hand genom Söderköping.

Nedre hörnet gjorde jag med hjälp av en pappersspets och Lenas underbara rosa Glimmer mist.
Samma Glimmer mist användes för att färga blommorna, som kom från goodie-bag'en.



1 kommentar:

  1. Mmmm... Me like! :)

    Hoppas min lilla systerdotter mår bättre snart!

    SvaraRadera