torsdag 26 juli 2012

5 dagar...


Nedräkningen har börjat...

Idag har jag haft besök både på fm och em/kväll så det blev ingen scrap under dagen. Och jag är, kors i taket, trött! Så istället för att sitta uppe halva natten och pyssla tänkte jag krypa ner i sängen med en bok.

I dagens inlägg presenterar jag därför istället mina litterära tidsfördriv här på us;

Första boken jag läste här var "Gunnar", beskriven som "en rolig bok om tråkiga saker" och det stämde. Faktiskt riktigt bra.



Efter det läste jag "Femtio sätt att träffa den rätte" - lite Bridget Jones-aktig. Bitvis skrattade jag så jag fick sammandragningar... =)


Tredje boken var "Bröllopsfixaren". En irländsk feel-good-bok. Lättläst och trevlig. Perfekt tidsfördriv.




















Den fjärde var "Marshmallows till frukost". Riktigt bra. Gripande historia, lättläst och fängslande. Jag ville inte riktigt släppa den när jag väl börjat läsa och satt uppe till halv två i natt för att läsa ut den.



















Och nu har jag börjat med en deckare av Eliot Pattison; "Dödsmantrat". En deckare som utspelas i Tibet, med en kinesisk gulag-fånge som utredare. Den fångade mig direkt, så nu ska vi se hur sent det blir i natt... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar