måndag 23 juli 2012

Egen kuppe

I fredags blev det fullt på Special-BB igen, och denna gång blev jag tvungen att byta rum. Jag fick dela rum med en annan "väntande" mamma, en tjej som inte ens fick gå ur sängen, så istället för att scrappa spenderade jag helgen utomhus. Det var ju underbart fint väder, så det var kanske en fin hint...

Men sedan igår kväll har jag "egen kuppe" igen och då plockades scrapgrejerna fram på stört.
Den första LO'n är efter april-skissen från LillBlomman, och med foton från vårt besök på Busfabriken.  En av mina bästa kompisar kom till stan på besök, med sina två små, och en av dagarna försökte vi göra av med lite överskottsenergi...



Dagens andra LO är efter en skiss från MSW. Det är om vår bebis-väntan här på US. Tre veckor har redan gått - det känns både som om tiden rusat förbi och som om det har varit en evighetslång tid. Dagarna blir vardag och rutin, och det märks att B vant sig också - vilket känns helt fel. Idag låtsades hon prata i telefon och sa "Ja, jag är hemma hos mamma..."
En vecka kvar...


Och B brukar också scrappa när hon är här. Den här var till mig, så den fick jag behålla. De finaste och mest dekorerade togs med hem, för de var till mormor!

2 kommentarer:

  1. Har du bara en vecka kvar att vänta eller hur länge måste du stanna där? Jag hoppas bebben håller sig därinne så länge den ska. En mamma jag träffade under min vistelse på special -BB har jag faktiskt som vän på fb och vi har varit och hälsat på dom. Jag fick ligga på special-BB på KS också efter att Vilja föddes och fördes dit och man har det mkt bättre på US med mkt mkt trevligare personal.

    SvaraRadera
  2. Så klart mormor ska ha de finaste - det känns igen. ;)
    Vänte-LOn är kanonfin!

    SvaraRadera